czwartek, 11 czerwca 2015

John Lodge - 10,000 Light Years Ago (2015)


  1. In My Mind
  2. Those Days In Birmingham
  3. Simply Magic
  4. Get Me Out Of Here
  5. Love Passed Me By
  6. (You Drive Me) Crazy
  7. Lose Your Love
  8. 10,000 Light Years Ago

Druga solowa płyta (nie licząc tej wydanej pod wspólnym szyldem z Justinem Haywardem) basisty The Moody Blues. Gdy po raz pierwszy usłyszałem piosenkę promującą ten album byłem w wielkim, pozytywnym szoku. In My Mind, bo tak brzmi tytuł tego utworu, jako żywo przypomina twórczość Pink Floyd. Naprawdę świetna pozycja. Znając jednak dokonania Lodge’a z jego poprzedniej płyty Natural Avenue, byłem mocno ostrożny co do kolejnych utworów z jego najnowszego albumu. Zanim emocje po In My Mind wzięły górę, poprosiłem znajomego o jej wypożyczenie. Wrzuciłem krążek do odtwarzacza i…
 
Zawiodłem się srodze i to bardzo srodze. Moje wątpliwości co do zawartości tej płyty potwierdziły się. Właściwie nie ma czego napisać o reszcie piosenek, które znalazły się na tym wydawnictwie. No takie Those Days In Birmingham czy  10,000 Light Years Ago da się jeszcze jakoś wysłuchać, ale reszta jest po prostu wielką pomyłką. Weźmy tylko dwa koszmarki z tego albumu. Pierwszy z brzegu w stylu country (You Drive Me) Crazy, brrrrr… Albo ballada Lose Your Love. Odnoszę wrażenie, że śpiewa to Dieter Bohlen z Modern Talking (z całym szacunkiem dla Bohlena i Modern Talking).
Może troszkę przesadzam z tą surową oceną ale po świetnym In My Mind byłem przygotowany na coś ciekawszego, a zawiodłem się strasznie. Jest to oczywiście tylko moje subiektywne odczucie, ale cieszę się ogromnie, że nie utopiłem ponad pięćdziesięciu złotych kupując to wydawnictwo.
Dlaczego więc piszę o tej płycie skoro wcześniej mówiłem, że na blogu będę zajmował się tyko tymi albumami które mnie interesują i które kocham? Wszystko przez ten jeden utwór, który naprawdę warty jest tego aby się z nim zapoznać. Szkoda że tylko ten jeden.
Krótko, ale naprawdę więcej się nie da... 
       

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz