poniedziałek, 4 maja 2015

Spectral Mornings (2015)


  1. Spectral Mornings (2015)
  2. Spectral Mornings (2015) (Acoustic Mix)
  3. Spectral Mornings (2015) (Instrumental)
  4. Spectral Mornings (2015) (Classic Mix)

Rob Reed (Magenta, Kompendium) postanowił przypomnieć kapitalną kompozycję Steve’a Hacketta Spectral Mornings, która to kompozycja pochodzi z płyty o tym samym tytule, wydanej w 1979 roku (za kilka dni zamieszczę na blogu wpis dotyczący tejże). Nowa-stara wersja zauroczyła mnie w jednej chwili.


Reed tak wyjaśnia swój pomysł „Zawsze uwielbiałem ten klasyczny instrumentalny utwór Steve’a Hacketta z jego płyty pod tym samym tytułem. To świetny gitarowy utwór więc pomyślałem, że było by wspaniale nagrać go ponownie, tyle że dodając słowa. Skontaktowałem się z Davidem Longdonem (Big Big Train) z którym chciałem to zaśpiewać. David napisał słowa, a następnie zrobiliśmy demo, które brzmiało fantastyczne. Wtedy wpadłem na pomysł aby ta piosenka została zaśpiewana przez duet więc zaprosiliśmy Christinę Booth (Magenta). Następnie przedstawiliśmy demo samemu Hackettowi  aby przekonać się czy mu się to spodoba. Na szczęście tak było. Dodatkowo zgodził się zagrać w tym utworze. Naprawdę myślę, że duch oryginału został tu zachowany a jednocześnie wnieśliśmy do tego utworu coś nowego.”

Do nagrania tej piosenki Rob zaprosił wspaniałą sekcję rytmiczną. Na basie zagrał Nick Beggs, a na perkusji  Nick D'Virgilio (Spock's Beard, Big Big Train).

Dochód ze sprzedaży tej Ep-ki zostanie przekazany na cele charytatywne. Rob, Christina i Steve mieli do czynienia w swoich rodzinach z chorobą Parkinsona. Pieniądze zasilą badania skupiające się na powstaniu leku na tę chorobę.

Jak powiedział sam Reed muzycznie ta nowa wersja bardzo przypomina oryginał. Jednak z tekstem brzmi to wszystko nieco inaczej. Nie, nie rozstrzygam czy lepiej czy gorzej. Po prostu trochę inaczej, ale również fantastycznie. Piękny flet, wyśmienite gitary, sam Mistrz na solówce, czego chcieć więcej. Kapitalnie to wyszło. Ep-kę już zamówiłem i mam nadzieję, że w ciągu dwóch tygodni do mnie dotrze.
Teledysk można bez problemu znaleźć w sieci.

1 komentarz:

  1. Rewelacyjna muzyka i szlachetny cel jej tworzenia. Szacuneczek !

    OdpowiedzUsuń